2010. szeptember 19., vasárnap

A mumus,a zsákosbácsi és a többiek

Egyik éjszaka nem tudtam aludni,és egy beszélgetést néztem Müller Péterrel.Sajnos nem tudom ki volt a másik idősödő úriember,de nagyon jó volt elhallgatni kettejük igen nagy tapasztalatokra épülő kis történeteit.A fegyelmezésről volt szó.Mindkettejük elmondott történeteiből az derült ki hogy valójában a szándék a lényeg.Müller Péter elmesélte,hogy elvitte az unokáját egy sport eseményre,ahol a gyerkőc hisztizni kezdett,hogy kólát akar.Kérem,kérem,akarom,akarom!!A nagypapa nem bírt vele,próbálta csitítani,elmagyarázni hogy itt most nem lehet stb,de hiába.Ekkor odalépett a mester,ránézett a követelőző gyerekre és teljes magabiztossággal csak ennyit mondott:-Nincs kóla!!A gyerek tudomásul vette és elhallgatott.Nem csak úgy mondta,hogy a gyerek maradjon már csendben végre,hanem mélyről,egész lényéből mondta,a gyerek szemébe nézve.Volt benne szándék..
Szóval erről a beszélgetésről jutott eszembe,hogy a szülők milyen leleményes dolgokkal állnak elő annak érdekében,hogy a gyerek ne rosszalkodjon.Nézzünk néhány példát.Legáltalánosabb talán a :-Ha nem viselkedsz,elvisz a mumus..Milyen félelmetes volt nem?Azonnal összehúztuk magunkat,pedig azt sem tudtuk mi a fene az a mumus,csak féltünk tőle.Ezért volt olyan rémisztő.Annak képzeltük aminek akartuk,mindenkinek a saját félelmét testesítette meg.A néphiedelemben sincs róla leírás,csak annyit tudni hogy egy rosszindulatú lény.Néhány éve beszélgettünk erről páran.Valahogy így hangzott:
-Titeket mivel ilyesztegettek kiskorotokban?
-Engem azzal hogy elvisz a zsákos bácsi..
-Nekem azt mondták hogy eljön értem a rézfaszú bagoly..
-Nekem pedig-mondtam én,csak annyit mondtak hogy jön a Vá..
-Az meg mi?
Hát nem tudom,Vááá,rém ijesztőnek hatott..De mi is kitaláltunk egy 'félelmetes'lényt kisebb unokatesók megrémisztése gyanánt,ez nem volt más mint a macskacicó..
És téged?
..Hát nálunk az úgy megverlek hogy beszarsz elég hatásos volt..:)
Szóval szerencsére minden rosszalkodás ellenére,itt vagyunk,nem vitt el a mumus,a zsákosbácsi és a többiek..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése