2010. augusztus 30., hétfő

Boldogság kicsit másképp

Valaki megkérdezte tőlem boldog vagyok-e?Ezt én szoktam másoktól kérdezni,úgyhogy úgy ért,mint egy gyanútlanúl sétáló katicát egy fűszálon a hirtelen jött eső..Elkezdtem tűnődni rajta,mit is jelent ez a szó.Először csak ízlelgetem,néha rápillantok.Boldogság,mondom ki újra és újra,hogy megérezzem a 'súlyát'.Milyen nehéz,ér a felismerés és inkább leteszem.Leírom,hogy lássam az alakját.Az első dolog amit megállapítok róla, hogy nem is tudom..gömbölyű.De ne ítéljünk csak a külcsín alapján,lássuk a belsőt.Nem értek a numerológiához,annyit tudok csupán,hogy a szavak és az őket alkotó betűik bizonyos tulajdonságokkal bírnak.Van motivációjuk,inditékuk,lehetőségeket rejtenek.A szó:boldogság meglepett.Ennek a szónak a belső motivációja,szebben kifejezve"lelki óhaja vagy szív vágya":határok,korlátok,rend,rendszer
Hű,milyen szigorú,nem tetszik.De félreteszem az ellenszenvem,és inkább megkérdezem mit akar ezzel.Lassan rájövök igaza lehet..Gondoljunk csak bele!Sokszor eszeveszetten kutatjuk,vagy ellenkezőleg,feladjuk,vagy túlzottan piedesztálra emeljük.Eszembe jutottak a válaszok.Erre a kérdésre mindenki valami ilyesmit felelt:-Ha megszünne az anyagi problémám,talán az lehetnék..vagy -Ha  megtalálnám a szerelmet az lehetnék..eddigi 'legjobb'-Tudja már 30éve vagyok a feleségemmel..már másról szól..Összetett persze,de..Milyen nagyszerű lenne ha valaki mondjuk így felelne:-Ha rend lenne magamban,és felfedezném a korlátaimat,az lehetnék,hát dolgozom rajta.De ez a legnehezebb.Szembenézni azzal,hogy olykor fáradtak vagyunk,gyengék,vagy egyszerűen gyávák.Pedig ezek olyan emberi dolgok,nem kéne félni tőle.Ezek mutatják meg a korlátokat..amire lehet támaszkodni!Szóval a szavunk első tulajdonságával elszívom a békepipát.Jó mélyeket lélegzem belőle,jó érzés.Nézzük a másik tulajdonságot!Na ez már tetszik,így elsőre is.A szavunk lehetősége,amit ki akar fejezni: függetlenség,és megvalósítás
Számomra ez azt sugallja,hogy szavunk igen nagylelkű!Olyan,mint amikor kisgyerekként egész évben arra várunk,hogy karácsony legyen,és kibonthassuk az ajándékot..Rengeteg sokat kell aludni hozzá,és ígérgetni mindenfélét a szüleinknek a jóságunkat illetően.De ha olykor mégis rosszalkodunk,a kis csomag akkor is ott vár a fa alatt,feltétel nélkül..A minap betértem egy méteráru boltba.Egy ruhához kerestem kelléket,de egy gyűszűvel jöttem ki.A ruhám ugyan nem vette hasznát,de a szívem igen!Ahogy a kezembe vettem azt a pici gyűszűt,arra gondoltam csak ennyi kell!Egy gyűszűnyi bátorság,hit,vagy szeretet,vagy bármi amit beletöltünk..és a tűszúrás sem fáj..Még egy dolog!Nem biztos hogy akkor érkezik,amikor úgy gondoljuk logikus..Vagy ha egy külső szem azt mondja"nézd hogy sugárzik biztosan boldog".Lehet,hogy a legnyomorúságosabb állapotunkban,egy meztelen pillanatban ölel át az érzés,és bök oda egy bíztató mondatot,hogy:-Hé,itt vagyok,aludj csak,mindjárt karácsony..Köszönöm Valaki,hogy feltetted a kérdést,és összehoztad ezt a beszélgetést Vele..Felveszem újra!Már nem olyan nehéz..és még mindig gömbölyű.. Most valami ilyesmit mondanék:Felfedeztem a korlátokat,és alakul a rend..és van egy varázsgyűszűm:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése